Isnin, 13 Julai 2009

Sydney City




Semalam Pink and his sister invited aku ke city jumpe kawan-kawan sister diek. Dengan chergas aku siap bila dia kata semua melayu HAHA ! And so siap-siap dalam pukul 1pm kitorang betolak ke train station.




  • Bankstown : Stesen permulaan kitorang untuk ke Central city. Tunggu train time tu quite long gak about 20minutes, cez train sini betul-betul ikut time berhenti dan bertolak.


  • Lakemba : Sini adalah perkampungan indonesia yang terbesar di sydney. Nasik campo kat situ member aku kata sedap, aku ingat nak pergi try nanti. And if rasa rindu nak isap suria kat lakemba jer yang ader cez ramai stall indon haha.


  • Campsie : Ader nenek tua pakai sunglasses rangke alien sambil berjalan dgn husband die. Style gile doe !


  • Dullwich Hill : Part stesen ni yang best cez ramai awek jepun menunggu train. Membuat senaman mata di petang weekend ekekek.


  • Marrickville : Ouh stesen yang paling aku suka ! Baru saje aeroplane B747 United Airline berlepas di atas stesen ini dalam jarak 500ft. Dekat gile doe, mane tak pekak orang kat town sini kan haha.


  • Sydenham : Jam menunjukkan pukul 2pm, kawasan ni macam takder penduduk. Sunyi plus 2-3orang jerks yang naik train dari stesen nie.


  • St. Peter : Destinasi ke sini sama menunjukkn kesunyian dan kedoggy-an kat sekitar kawasan sini yang penuh dengan grafiti. Tak silap aku banyak penjenayah lepak kat town ni.


  • Erskineville - Redfern : Kawasan kat dua stesen ni cantik cez macam pekampungan sikit. Sejuk plus ramai orang tua bertempat kat pendalaman di sini. Ouh and seorang nenek masuk train aku pakai yellow boots doe, minah rempit ausie der.


  • Central : Finally kitorang sampai kat destinasi yang terakhir. Keluar jer dari train memang sesak gile. Nenek yang pakai sunglasses alien ade kat belakang aku, sungguh scary.


So kitorang mula menapak keluar dari stesen Central ini. Pink kata mereka semua sedang bershoping di mall ala-ala complex sungai wang. Stall situ memang cine saje lah yang pegang, barang pun kat situ saje yang termurah. So pusing-pusing finally jumpe makwe-makwe yang disebut kan tu, ramai gak ler dalam 11orang. But that time masing-masing semua tengah gile bershoping so masing-masing jalan saperately.



Lama jugak aku kat dalam mall yang sesak gile tu, dari pukul 2.30pm until lah 5pm and still ada makwe-makwe yang masih belum berpuas hati. Sore gila. So aku, Pink and his sister tunggu mereka kat luar sahaje. About 20minutes later mereka semua dah reunite. We all menapak pulak ke Park di Musieum St. untuk makan-makan. They all saving gile, bawak bekal lagi dari rumah haha.



So kitorang banyak habiskan masa kat partk tu. Borak-borak and ader yang buat lawak setan ler mcm-mcm ler. And satu yang takleh bla time tu bila ader seorang makwe kata kat aku. "You tak sembahyang ker ?" dengan muka yang gagah aku cakap "Ouh erm.. susah i nak hujah kat u, i period lah minggu nie, u pegie ler". Then aku sambung makan balik. Die sore jer dengar aku cakap camtu, wakakakaka !



Lepas makan-makan and borak semua jam dah menunjukkan pukul 10pm, aku perlu balik tidur cez ada kelas Air Law pukul 9am esuk. So kitorang pun bubbye-bubbye lah that time. And diorang kata nak pergi Bondi Beach esuk so probably aku akan pergi kalau Alec and Eric jadi pergi jugak, malas aku naik train dah ler jauh.



And thats it untuk cerita semalam. Now dah pukul 12pm, aku sedang menunggu jawapan dari Alec dia nak gie ke tak. Nanti kalau aku pergi aku amik picture pulak kat sana. Picture semalam banyak tapi dekat camera Sarah, dia balik nnti aku mintak and uploadkan ke dalam blog. Aku ader 2jer pic semalam dalam hp. Aku tangkap gambo haiwan jinak kat park malam semalam, aku tak tau aper nama dia, macam racoon tapi ada porchbeg kat pewut. Comel doe hehe.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan