Khamis, 10 November 2011

MIRROR






Aku lupa akan diri aku .
Mengejar sesuatu yang memang telah nyata di setiap pandangan zahir ku .
Aku gairah mencari jawapan hingga ke alam fikiran dalam berfikir .
Tanpa menghargai 'persoalan' yang selalu menemani dan meliputi amal ku .



Aku berdustaa .
Takkala menanti pertanyaan lalu melontarkn ilmu yang hanya ku pandai dengan mengumpul dan menghafal tetapi tidak diterapi .
Lalu gah la ia disimpan hingga menjadi basi .
basi basi dan basi !
Hingga aku lari dari diri sebenar diri .



Neraka jahanamlah aku .
Takkala berdalih sesama saudara ku hingga lupa tujuan asal aku .
semata-mata kerana rahsia dalam rahsia Ku aku beradu ilmu !




Tiada kesudahan ilmu ketuhanan .
mencari persoalan lebih bermakna dari mengakhiri dengan jawapan .
persoalan .
persoalan .
dan terus berpegang pada persoalan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan