Jumaat, 12 Jun 2009

FRIDAY NIGHT :)


"Charlie Zuli Uniform, clear for take off" xD. Hari ni gile betul, freezing mcm dekat blue mountain jek @.@". Pagi-pagi cuaca 4C*, tak tahan doe sampai tangan kebas gile. Rasa macam tengah pegang ice untuk 1jam, pastu nak kene clearkn ice tengah beku kat wings aircraft. SORE SORE !
But cuaca hari ni cantik gile lah, tak bumpy pun kat atas. Dapat kepujian banyak kali dgn instructor sebab aku buat smooth gila hari ni, straight and level 4000fts aku buat perfect, climbling and decending turn smooth jer. Yang kene marah hari ni pun pasal take off dengan stalling HAHA !
Take-off aku tersilap buat pasal terlebih tarik controller tu, selamat tak stalling kalau tak dah gone dah HAHA. But aku rasa tak lah teruk sangat tadi, standard orang baru bawak aircraft baru lah. Pape pun terima je lah rintihan batin si instructor peter tanori tu, kunk bising time briefing nanti hehe.
Untuk Stalling yang dia sore pasal aku tetiber rase cuak dengan aircraft liberty ni. Selalu aku buat dekat C152 tak lah cuak sangat terjunam, yang ni ringan gile and laju nak mampos wings drop terjunam. Dah cuak aku terus tekan opposite rudder and full power, recovery cepat-cepat.
Then "GENTLY MATE, U'LL MAKE US CRASH !!" WAKAKA ! cuak dier. Pape pun good experiance untuk aircraft baru.
Pasal life hari ni ok cuma tak cukup tidur jek. Baru lepas masak sambal ikan bilis, gune cili padi yang ditumis oleh mama, sat gi start lah bontot tebako HOHO ! Oh its friday night ! berparty hari ni yeah ! Kalau jadi nanti aku take picture time kitorang party ok. So tu je lah, Have a g'day mate :P.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan