Isnin, 24 Ogos 2009

Pernah tak terjadi kat korang ?

Ade satu pekara yg buat aku jadi tak betul kadang-kadang. setiap kali aku terpikir psl die mzti rasa serba salah. nak katakan aku buat benda yang tak elok kat die mmg takdek ler. aku budak baik. but sedikit confusing tentang dia. or myb tentang aku. atau kedua-dua sekali. atau mungkin tidak. aku tak faham apa aku cakap.

Papepun aku akan cerita dulu tentang dia. aku penah lepak dengan dia sekali sahaje dalam hidup. hanye sekali. maksud aku date. entah lah. mungkin bukan date cuma terasa nak jumpe. kenal dia dari kawan baru aku gak. time ni dah kenal dalam 3-4bulan dah. sms dan call memang wajib lah time tu. so masa first time lepak dengan dia kat **** aku rasa malu gak ler. bkn pasal die, but pasal aku. aku dengan seluar petak aku yang skinny dan baju merah bob marley aku. benda time tu aku ingat nak gie tengok gig kawan aku. tapi dia punya pasal aku pun cancel and terus ke **** untuk jumpe dia. dia time tu tak silap aku pakai baju kuning kut ? cantik :).

First meet jantung aku dah cecah lutut tengok dia. face to face. aku malu gile! mungkin beza antara pakaian aku yang nampak sungguh firaun. tapi aku terus berdiri. aku berdiri depan dia macam adolf hitler. dan cakap "hey! lama tunggu ?". respon baik cez dia nampak macam tak kesah tentang aku. so takut aku tu makin lama makin kurang. dan terus kurang. sampai aku berhujah degan dia macam dah berkawan 10tahun. memang seronok. tapi yang tak seronok bila orang pandang. aku tahu dari pandangan orang. sinonim dengan gagak dan merpati. memandangkan aku dah biasa ngan keadaan sebegini. aku teruskan perjalanan aku dengan dia.
macam-macam tempat aku jalan dalam tu. sampailah time nak balik. aku tak ingat part nak balik. aku salam die and terus gie mana ntah. abah amik kot cez time tu dah tinggal rawang. kete semua pakai. siot.

So start malam tu aku asik tepikir kat dia. aku rasa aku syok kat dia. setiap hari aku sms dia. kadang-kadang call dia. time tu rasa dunia aku punye haha. mengilai dalam jamban dan asik isap rokok jer. aku nak cakap aku suka kat dia. tapi aku macam kene curse. susah sangat aku nak cakap. and setiap kali aku nak try cakap aku mezti terfikir. beza aku dengan dia. memang tak ada kena mengena dengan pangkat. cuma. antara dunia aku dan dunia dia. aku takut dia takkn terima cara aku nanti. smoker. suke merayau 24jam. kawan mamat metal semua. susah nak cakap la. mungkin itu yang buat mulut aku jam. jadi tu lah. benda yang sama aku buat. wish dia. tanya khabar dia. pujuk dia. gurau dengan dia. hari-hari. tapi aku masih tak lafazkan kat dia.

Sampailah satu masa tu. aku tak ingat sangat. aku rasa aku tengah frust. tersangat frust. mungkin pasal sambung belajar kat ausie ni la kot. frust gila sebab terpaksa jauh dangan dia. sampai satu masa tu. aku bagi tahu kat dia. "kita kene kurangkan sms and call, i nak pergi study dah nanti susah". macam tu gak la kot aku cakap kat dia. macam-macam la. so start time tu aku terus grounded diri aku sendiri. memang tak pegang hp. start situ punca terjadi. punca yang aku lakukan sendiri. aku tak reply sms dia. aku tak call dia. lama jugak. dia pulak kadang-kadang sms aku. tanya pe cher aku. tapi aku tak layan langsung. aku tak tau asal time tu. aku sungguh-sungguh frust sampai dia pun aku tak layan. aku dah jadi seorang yang makin pendiam. watak aku terus berubah. muka aku memang serius. ada yang tak kena aku baran.

Cakap pasal baran. terakhir sekali. dia tanya kenapa dengan aku. aku dah lain semua lah. aku pun baran la. aku marah-marah tanpa notis. aku pun tak tau asal aku marah dia. aku just lepaskn kat dia. and tak silap aku lah, lepas saje benda ni berlaku terus aku tak dapat sms dari dia lagi. dia dah benci aku. sore! tapi time tu aku humban jek, aku pentingkan frust aku. die nak mrajuk die punye pasal la. haih.

Sekarang semua ni dah blalu. rasa bsalah sampai skunk. aku ada tegur dia dalam chating. respon dia ok gak. aku je rasa cam segan nak borak balik dengan dia. nak buat camne. aku tanak la dia fikir lain. aku tanak dia fikir aku nak buat benda sama lagi kat dia. so tu lah. nowday, bila rasa betul-betul nak tahu khabar dia aku chat dgn dia. 10-15min aku chow. takut der haha. papepun sorilah cik puan atas kelakuan ku yang tak bermoral dulu. selamat berpuase yek :p.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan