Selasa, 19 Julai 2011

Kucing Merah

Gelangang Kucing Merah . hmm . Mesti ada diantara kalangan kamu yang tahu tentang ini bukan ? Jadi sebelum aku mulakan, ingin diingatkan bahawa aku menulis mengikut kefahaman dan pegangan aku sendiri .

LILLAHI tiada satu niat pun dari sudut hati ni cuba untuk menarik atau menunjuk , tetapi hanya ingin berkongsi penerangan mengenainya semata-mata ! mintak maaf jika ada yang tersinggung atau yang tidak dapat nak menerimanya .

Tiada niat ingin melagakan mana-mana guru "dibawah" payung yang "sama" , dan aku faham setiap seguru ini membawa pelbagai cara dan gaya yang berbeza .

Pada awalnya tiada logo mahupun nama tentang ia . Saja aku letak nama dan logo ni sebab aku tahu memang orang akan type nama ni haha .

Jadi , mungkin penjelasan di bawah sedikit sebanyak dapat membantu anda untuk menilaikannya :-

1. Ianya bukanlah pertubuhan, persatuan mahupun persilatan atau mana-mana ahli kongsi gelap sekalipun . Ianya berguru dan asasnya lebih berkonsepkan ilmu hakikat, makrifat dan Alyaqin (yakin) . Pada awalnya ia cuma asas jadi masih ada peringkat yang perlu dilalu dan "berjumpa" . 

2. Berkonsepkan zikir nafas (buku Hakikat Insan: Bahagian Zikirullah Nafas,Lidah,Perut) . Menyucikan hati dari sifat mazmumah (keburukan/nafsu kotor di pangkal hati) dan memasukkan sifat mahmudah (kebaikan) dengan menlafazkan nama Allah hu atau haq dalam niat, Dia semata-mata . Jika ditanya guru tarikat mana sekali pun mereka juga tahu mengenai pengertian ilmu nafas ni . Cuma pelbagai cara dan kefahaman yang berbeza , tujuannya pun banyak lagi selain dari niat kita tu .

3. Merasakan-Nya . menzahirkan 4 pecahan dalam sifat 20 itu . Siapa yang tidak binasa ? kita tidak layak mengakuinya . Jadi tiada sifat kebal seseorang itu walau apa sekalipun jika tidak atas kehendak-Nya sendiri . Mengunakan sifat ammarah sebagai api didada , dan berniat aku kebal aku A**** aku kuat ? Itu nafsu yakin semata-mata . Bila tak menjadi dipersalahkan , siapa yang disalahkan ? kata hati tidak boleh ditipu , nafsu tidak boleh dilukis .

4. Apa yang dibaca perlu mengunakan akal fikiran berilmu . Di bahasa untuk memudahkan kita memahami sifat yang ada dalam diri ini yang bergelar Insan , cara dan bagaimana nak menyelami kiasan ayat itu, terus membawa kepada penghayatan lalu masuk ke sifat keyakinan . Jika diberinya dalam bahasa Arab , membacanya memang boleh tapi pengisian serta kefahaman tentang ayat tersebut macam mana ? :) .

5. Segala bermula dengan niat hati sendiri . Bagi yang memahami tiada amalan yang bercanggah, tiada ritual sembah kambing, melakukan pemujaan atau sebarang kecacatan sekalipun . Amalan berzikir dilakukan untuk membersihkan hati , menyelami diri kita dengan merasakanNya . baru dapat menceritakan kiasan nur meliputi diri .

6. Berlakunya kontroversi atas dasar sifat sesetengah individu atau pembawakan mereka dengan ilmu ini . Sekali lagi di ingatkan , Tiada yang kebal tiada yang kuat melainkan atas kehendak-Nya ! Mula tercetus pergaduhan sesama umat , sebabnya ? nafsu . Ya tidak mungkin manusia akan lari dari sifat nafsu dan keji melainkan maksum . Hakikatnya diri itu sendiri la guru sebenar-benar guru , sebab yang kita tahu tak mungkin orang itu tahu . apa ilmu yang kita ada mungkin orang itu tidak ada . Jadi kenapa perlu pertikaian mengenai guru ? hehe .

Tiada apa yang perlu dibanggakan kalau kita tahu asal usulnya . Kepada pembangkang, pengkritik dan Insan yang suka menyifatkan seseorang, aku tahu kau pun tahu yg segalanya datang dari Allah, yang baik dari dia yang buruk pun dari dia . Ilmu dia . Bersuara biar mengunakan pemikiran ilmu , tak perlu mengunakan nafsu . Nafsu tak dapat nak menyedarkan tapi menyalakan . Aku terima segala persepsi pandangan mahupun tomohan , tetapi mana yang tak manis terpaksalah aku buang . Kata penutup Sekali lagi Maaf jika ada yang tersalah takfir, anggap ianya sebagai senjata kefahaman seseorang individu yang masih lagi mencari diri .

Akhir kata , tujuan aku menulis mengenai ini hanya ingin berkongsi penerangan mengenainya semata-mata . Sesungguhnya banyak lagi tujuan dan manfaat mengenai ilmu ini selain dari "NIAT" sebenar kita itu . apa-apa pun hanya jauhari yang mengenali manikam , selamat beramal :) .

224 ulasan:

  1. been searching for such info quite sum time. tq! =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa yea bile sesetengah org dah ada ilmu sebergini akn jadi berlagak malah ego?

      Padam
    2. hanya segelintir orang yg akan berlagak.bile dah ade ilmu lupe prinsip asal ilmu ini

      Padam
    3. Kenape laa adik2 aku nie bergaduh....

      Padam
  2. sye nk msuk dlam kumplan ini bley x bang...sye tertarik dgan konsep yg dbawa oleh kmplan ini...sbab tu sye nk msok,,bley x

    BalasPadam
  3. umo 16 bole taa ? beminat lahh.. dari dulu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak masuk2 le , kalau faham pengertian n pengisian ayat . klu tak paham pastu tak jadi , jgn mula was2 n kate ini smua penipu . seelok2 faham diri sebar diri tu siapa . x jumpa paklabg or tak baca ayat pn takpe klu dah fhm . tarik nafas pn tak perlu klu kenal .

      Padam
    2. Berminat nak jadik gangster ke belaja ilmu?

      Padam
    3. Budak2 no JD gangster LA tu umur baru 16

      Padam
  4. saya minat kumpulan nie..harga masuk kumpulan nie rm 300 beyul x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini tidak lah dipanggil pengeras. kerana kalau diikutkan zaman dahulu. murid2 yg belajar membantu guru dengan memotong kayu api. mengambil air. dan lain2. maka di zaman ini. itu semua digantikan dengan wang/fidyah. maklumlah. zaman moden.

      Padam
    2. Setahu sye 150 je. Sebab sye sendiri dengan pak lang . Dia lah guru sye

      Padam
    3. bayaran seikhlas hati

      Padam
  5. sedap2 je nak masuk, kuota dah habis...
    sape iman xkuat xley masuk nnt slh gune...
    kukuhkan dulu yang wajib baru boleh cari yang sunat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hebat betul bole ukur iman seseorang.. :) salam sekata

      Padam
  6. Mmng terbaik pengalaman rdct syea cube mnjdi terbaik bukan untuk bergaduh tpi (tak nak kecewa)inshallah ade mse kita jumpea~asalmulaulaikum ;"D shy8bp

    BalasPadam
  7. Asal aku teguh illah liput aku...

    BalasPadam
    Balasan
    1. takpyh bace pn takpe , xyah tarik nfs pn takpe klu dah fhm.

      Padam
    2. btol tu...
      klu dh fhm..
      igt jew pon dh blh...
      huuhuhuh

      Padam
  8. rendah je ilmu kucing merah ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rendah.?rendah dari aspek mana.?jika rendah tahap ilmu nie maka rendahla jugak martabat kita sbgai insan disisi Allah. .

      Padam
    2. jgn merendahkan ilmu org. sedangkn kami dia ajar jgn membandingkn mana2 perguruan kerana segala yg kita ada termasuklah ilmu adalah pinjaman dri Allah dgn izinNYA. Ilmu ini adalah ilmu mengenal diri (MAKRIFAT). Kite kena kenal diri kita baru kita kenal ALLAH. Rasulallah SAW telah bersabda, أول الدين معرفة الله (AWALUDDIN MAKRIFATULLAH)
      yg bermaksud PERTAMA SEKALI DALAM AGAMA IALAH MENGENAL ALLAH, maka kenali lah dirimu sebagaiman sabda Baginda Rasullallah SAW lg
      من عرف نفسه فقد عرف ربه , ومن عرف ربه فسد جسده
      (MAN AROFA NAFSAHU FAKHOD AROFA RABBAHU WAMAN AROFA RABBAHU FASADA JASADHU yg bermaksud BARAG SIAPA MENGENAL DIRI(siapa kita & utk apa kita hidup) MAKA DIA MENGENAL TUHANNYA (ALLAH), DAN BARANG SIAPA MENGERNAL TUHANNYA (ALLAH) BINASA DIRI (jgn menkaji asal usul ALLAH, ckup kita tahu bahawa ALLAH tidak beranak dn tidak diperanakan). Apabila kita kenal diri, maka kita akan tahu siapa kita. (jd maksud barang siapa mengenal diri KENAL DIRI = KITA HANYA HAMBA KEPADA ALLAH SWT yg menjadikn kita dn menhidupkan kita ) jd kita harus melaksanakn segala suruhanNYA dn tinggalkn segalalaranganNYA. Sepertimana ALLAH berfirman di dlm Al-Quran واما خلقت الجين و الإنسان إلا ليعبدون yg brmaksud TIDAK AKU JADIKAN JIN DAN MANUSIA KECUALI UNTUK MENYEMBAHKU (BERIBADAT) antara ibadat ialah berzikir. Amalan berzikir dilakukan untuk membersihkan hati , menyelami diri kita dengan merasakanNya . baru dapat menceritakan kiasan nur meliputi diri
      Dengan ini secara outomatik kita ALLAH. ( maksud kena tuhan selepas mengenal diri ialah KENAL TUHAN = ALLAH SWT YG MENCIPTA SEKALIAN ALAM DN MENGUASAI HARI PEMBALASAN).Penerangan ini hanya pada asasnya. Nk tau lebih lanjut kena la berguru. Ilmu ALLAH x terkira dn trlalu luas, hanya kita yg menentukan sama ada nk mendalami ilmu ALLAH ini dn cara memanfaatknya. Jangan takbur saudara, jika kita hebat pasti ada yang lebih hebat daripada kita. Jadi apa juga ilmu yg kita pelajari, kita manfaatknnya ke jalan yg betul dn diredhai Allah.

      Padam
    3. Btol tu dgr ckap hafiz bnyk lg ilmu laduni sjarah bdak kucing ade kaitan ngan serdang raya aku slah sorg yg bljar ilmu syariat trikat hakikat dan marifat tdak prnah nak mngagung agung kan ape yg aku plajari skirenye brbuat demi kian sdah jtuh riak,plajaran dan guru nye mmng saye puji tp sikap murid mcm ni daa jtuh riak jd buangkan sifat riak itu dulu ksian guru yg brname samdin atau d knali haji gebok org nye bagus,yg mane murid2 nye msih bramal bgus la teruskan ttapi jgn la ade sifat takbur atau riak aku brckap sbab aku knal akan guru mu tapi kamu sndri tak prnah knal saudara yg 1 aliran dgn mu,ikat kan la smule siratul rahim tak baik klau brmusuh mcm ni ye.akhir kate teruskan bramal sdare ku jagelah name baik guru assalam mualaikum

      Padam
  9. ilmu ALLAH jangan d rendah2kan.. jangan bandingkan ilmu kita dengan orang.. semuanya ALLAH yang bagi.. kalo dia nak tarik balik.. skejap je.. jangan takbur jangan riak.. (bukan km tapi guru saya sama guru dengan paklang)

    BalasPadam
  10. saya ada satu soalan kepada admin.. dimanakah terletaknya besi kursani.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe . tu disebalik dua papan .

      Padam
    2. tulang blakng kita

      Padam
    3. Celah dua ketengkang....

      Padam
    4. ***kelengkang

      Padam
  11. amboi ? tahniah la diucapkan , salam tade ape pun tade masuk-2 je terus memperlekehkan ilmu ALLAH ,n kalau dah tau besi kursani tu terletak di mane , diminta jangan la RIAK sngat !saye setuju 100 percent dengan ADMIN :) salam sekata :)

    BalasPadam
  12. Macam mana Nak masuk , Saya nak masuk ni , Boleh tak ?
    Saya tertarik dengan konsep kumpulan KUCING MERAH
    Boleh saya masuk :/

    BalasPadam
  13. kalau bdan belom binase cube turun kat sini la.. kalau d bawa kucing merah marilah cube harimau putih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. harimau putih 35? hahahahaha....seru2 pgl sapa masuk badan pulak? zat sifat tuhan dlm badan 2 pn blom knai habeh nk test2..hg yakin ngn harimau putih 2 ka hg yakin dengan izin tuhan untuk memberi pada hambaNya? puihhh,senoi lg hg ni

      Padam
  14. Sape yg binasa 2 nanti tahu ke

    BalasPadam
  15. ayat Kum tu apa? mana nak belajar?

    BalasPadam
  16. benda kumpulan ni xyah masuk r...korg yakin ke?? luaran mksd lain ble dh masuk kumpulan tu ntah2 dalam lain...lg pn ramai org ckp kucing merah dh sesat

    BalasPadam
    Balasan
    1. semua group sama ja,, dulu masa org tua2x .., kita .. aku percya ,,untuk menperjuangkan islam,, tpi budak2x baru sekarang,, jual nama,,group...sekuat mana pun angpa suatu ari akan terbujur kaku,, ingat allah...

      Padam
  17. alahai kenapa lah masih ada yang bodoh nak masuk kumpulan ni... 1mlaysia dah tahu banyak yg sesat dkt gkm ni... aku ahli dan aku tahu selok belok kumpulan ni...sungguh menyesal dan bertaubat. memang merosakkan iman... aku nasihatkan jangan terikut2 ilmu pelik2 kat tanah melayu ni...bnyak sgt yg kurafat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pam jgn tak pam..... ada pantang larang gak ke amalan dia

      Padam
    2. salam, ku pinjam kejap rangkap kata2 lagu lagu 'Aku Maafkan Kamu – Malique Ft Jamal Abdillah' dgn izin. 'Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
      Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
      Kutimbang tanpa neraca di awal usia
      Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
      Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
      Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu...fikirkn dlu bro sebelum nk menghukum. As-salam ;)

      Padam
    3. setuju sanagt. BEnda ni mmg sesat. One of my friend masuk and dia mengaku benda ni mmg gunakan mantera nad makhluk lain.

      Padam
    4. bukan sesat tp khurafat.....bergantung kat ayat bleh jatuh syirik khafi membawa ke jali.....bila amal utk dapat sesuatu itu sihir bukan sirr, walaupun guna ayat Al-Quran sekalipun....Siir Allah kita tak tahu, amal semata-mata kerana Allah bukan amal nk mcm2 kebal kuat bagai...

      Padam
  18. meh2 le.......

    BalasPadam
  19. bro sory la k, lu bwakan slh memeng la,

    BalasPadam
  20. memang sesat dslh gunakan,gunakn ilmu utk memukul pmpuan.dayus

    BalasPadam
  21. klu setakat keras setempat je baik xpayah...nk berguru baik cr btl2 yg blh bimbinh kte..tnye otai2 kt bangi, rmai yg xberkenan dgn ilmu kucing karut ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. diorg dpt title otai 2 dr mana???? hamid gurka bg anugerah ka???? hahahahahahahah hebat sgt ka? allah saja maha hebat kawan..takat dok kemaih jaja ilmu sniri kt org dok kutuk ilmu org len xpayah la...xberkat nnt.allah boleh memberi kelebihan pada mana2 hambanya walaupun baru ditiup roh ke dalam jasad.
      sedangkan wali itu sniri pn xtaw dia 2 wali,ni mai jd otai amek celah bedah mana??? hahahahaha

      Padam
    2. otai tu kat dari perkataan "Old Timer", bermaksud "Org Lama"....tak kira hebat ke tak org lama, org tua, tu otai la....yg baru dan muda jgn berangan nk dpt title otai....

      Padam
    3. nk cr guru biar la blh bimbing ank murid..sbb apa ckp otai2 bangi xberkenan cr paklang..dh tau mghrib ajk ank murid g jemaah, bkn biar diorg melepak senja2 kt dpn 2...xyah ckp klu xtau apa2 psl kucing merah ni..ko tau mn asal kucing ni tau dr mn paklang amik ilmu ni????..org tua tu hidup lg, nm pak jebot kt rinching hulu..xyah cte la, paklang masuk beranang kna kejar otai2 beranang smpai terjun sungai...sbb otai2 beranang pn tau salasilah ilmu ni...ilmu jin toncet

      Padam
    4. Name pon kucing mmng pkul mcm mane pon kat situ je awas klemahan korang trnyate aku akuu lbeh tahu bkan 1 tp lbeh 20 ahli kucing klemahan nye terang terang tak gah mane pon aku salah sorg murid jebak purba mnyatekan bleh kate kerap bdak kucing buat hal ye shingge guru kau sndri yg dtng mnghadap brjmpe arwah guru ku tak prlu la aku nak ckap kan jd mane ahli kucing amalan korang bgus tp knal sampai bnar bnar knal diri tu dhulu ye k

      Padam
  22. kucing merah rembau17 Julai 2012 10:59 PG

    salam.nilah dia bangsa kita?fitnah dan tomahan menjadi amalan.kepada sahabat2 seperguruan,teruskan usaha anda sehingga berjaya dan kepada yg bkn seperguruan jgnlah dihina,dikatakan sesat atau pon salah,siapa anda utk menghukum,biarlah yg haq menentukan,

    BalasPadam
  23. salam...maaf tumpang lalu...sebagai guru, haruslah bimbing ank murid n sm2 ke jln yg betul..sbb apa sy ckp ramai guru2 dibangi xberkenan dgn cara haji debok?..waktu senja rmai ank murid lepak dpn umah haji debok..sbgai guru kn ke elok haji debok ajk mereka rmai2 berjemaah...rmai yg xtau asal usul ilmu keras setempat ni..yg smua org tau, haji debok..tau ke haji debok amik ilmu ni dgn spe?..org ni org kg aku kt semenyih...budak kg pn xde spe amik dgn org tua ni, sbb tau perjalanan ilmu kucing ni mcm mn..kwn sekeliling sy rmai amik ilmu kucing ni, bl marah je dh xleh nk kawal, dh jd mcm kerbau nk kna sembelih je...bkn nk ckp aku ni penuh ilmu tp blh fikir dr segi logik akal, xsmpai sejam dh blh kebal...ilmu apa ni?..pnh juga tgk mentera budak kucing ni..mengarut, ada pulak seru itu ini...klu ada budak2 kucing yg terasa dgn apa aku ckp ni, terpulang..bw diri korg jmpa mn2 guru silat ,ustaz..nnt tgk apa jd kt korg..smoga korg tau mn yg bathil n mn yg ya HAQ!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. bang nak kutuk kucing takpe bang . nak kutuk sifu saya minta maaflahh . saya libas abang nanti . jangan mengukur ilmu dibadan sendiri bila kita tak mengukur ilmu dia badan orang lain . ilmu Allah jangan disesatkan . kang hang yg sesat masuk longkang .

      Padam
    2. Bang sye brmnat nk join kucing ni...sebab sye tau kucing merah nh mengamalkn sifat 20 dan mengenal akan allah..

      Padam
    3. solat dan ibadah yg lain terjaga ke?

      Padam
    4. sory lar bang,bkn nk kurg ajar,tp tlg lar hormat sket kt sifu kmi,jgn nk ckp ssat klw xtahu apa2,ini lar mnsia t'llu mudh nk m'hukum,ssungguhnya Allah lbih mengetahui..

      Padam
    5. bukan kebal cuma untuk mempertahankan diri tahan sakit kalau kena pukul

      Padam
    6. x boleh kawal?? ko salah faham ni....ke ko kaji ilmu lain....

      Padam
  24. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  25. Assalammulaikum... saya tak mahu tau apa2 tomahan yang di fitnah atau pun fikiran buruk kepada kucing merah, yang pastinya saya faham pembawakan kucing merah dan ayat2nya dari Al-Quran jugak. kecuali kita yang salah bawak dan terpesong kejalan yang tak diredhai Allah. saya disini ingain menyatakan yang saya belum pernah ambil ilmu kucing merah ni tapi saya dah kaji selama 3 tahun tentang kucing merah ni, saya sangat faham tentang ilmu ni. walau pun kita sembahyang penuh dan tak pernah tinggal walau pun sehari tetapi hati kita tak bersih maka kita tak dapat apa2 manfaat. sama juga lah jika kita belajar ilmu Allah, tetapi pembawakan kita tidak betul maka tak ada apa2 yang kita dapat malah dihasut pula oleh syaitan. saya memang ingin sangat belajar ilmu kucing merah tapi sampai sekarang belum ditemukan jodoh lagi, muda-mudahan satu hari saya dapat bertemu jodoh dengan kucing merah ni, amin... saya mohon kepada ahli GKM jika ikhlas nak menolong saya membawa saya kepada pak lang, boleh lah hubungi saya. saya mohon kepada ahli jemaah GKM, supaya bagi saya jalan untuk memperolehi ilmu Allah ni. wassalam... no tel : 0196817930

    BalasPadam
    Balasan
    1. pilih lah ilmu yg Haq...bukan yg bathil

      Padam
  26. kucing merah rembau24 Julai 2012 12:19 PTG

    bg semua sahabat2 seperguruan,biarlah org mengatakan ilmu yg kita pelajari ni sesat atau pon sebagainya,kepada rakan2 seperguruan yg pernah belajar n yg menyatakan ilmu ini salah atau pon sesat???????krn kalian tidak pernah dpt manisnya ilmu ini,krn dari pengalaman sy????sy juga pernah belajar dgn guru persilatan yg lain,malah apa yg guru lain nyatakan adalah sama dgn guru ku nyatakan.malah aku dpt gabungkan ilmu kucing merah dgn persilatan,malah aku juga pernah membawanya ke depan kaabah,itulah manisnya,ITULAH JDNYA,bak kata guruku,bru sekali tepok dah nak digoncangnya dunia?adakah tu salah guru?fikirlah?kepada rakan2 ku yg pernah belajar n mengatakan ilmu ni salah tau sesat???????belajar sampai dpt manisnya??bila dah dapat manisnya?????bru luahkan rasanya?

    BalasPadam
  27. x salah klo nk mnuntut ilmu allah.. yg pntinf korang jd resmi padi.. makin berisi makin tunduk.. wasalam

    BalasPadam
  28. aku nyampah tol kalo da blaja ilmu bagai, pstu nk blagak sane snie. tnjuk kuat, pntang bercnggah ngn pndapat, nk letup je. ingat diri tu kuat sngat ke? adoyai. sian laa cket kt pk lang. ketahuilah korang yg musuh sebenar adalah diri korang sndiri. x pyh nk letup, kutip org len.

    BalasPadam
  29. yg xtau apa-apa baik senyap je.... xpyh nk ckp org sesat... cermin diri dulu btl or x....

    BalasPadam
  30. Haahahha...sungguh pelekeh pemikoran korang ni.....ko x tahu lagi ilmu ni....ayat paling senang lah yer....kalo kiter ade kereta....kne ambil lesen kn.......ade yg bawe kereta x de lsen tapi espet...ade yg berlesen tapi lmbe haram.....itu betol ke...?same juge ngan ilmu ni.....di beri 4 kate ayat pendahuluan......kite sendri olahkannyer...betol kite bawakan ilmu ni....betol lah kite....yg pentg solat 5 waktu wajib ni di dahulukan.......islam x ngajar kite untuk fitnah or pelekeh2kan org...mencaci org......ingat tue....kalo ase x yakin diam2 tepok dade tanye ati sendri.....

    BalasPadam
  31. india cina tengok baca blog ni dorg tepuk tangan . bagus ah semua . pasal ilmu tuhan nak bergaduh . kalau nak nasihat pun , tegur laa elok-2 . tak payah laa perli . kan dah menaikkan kemarahan org lain . dah-2 . bulan puasa ni , banyak-2 kan beramal dan beribadat . assalamualaikum saudara Islam .

    BalasPadam
  32. Assalamuaikum w.b.t semua.. Istifar banyak2.. Ingat ALLAH.. Jgn mudah menindas sesame insan.. Kite ni kerdil shj.. Jgn merendahkan ilmu.. Korng belajar ni semua datang dari ALLAH!! Zat2 yg di pinjamkan hanye sebesar zarah.. Jgn mempertikaikan ilmu org.. Mcm ni la.. Musabahkan diri sendiri!! Diri masing.. Asal kite mane???kembalinye kite ke mane??? Lawan nafsu.. Klu amarah xdpt kawal.. Apatah lg hati.. Sucikan hati dari sifat keji,kotor.. Rendahkan diri sendiri jgn merendahkan org.. Luar nampak.. Dalam nampak ke??? Jgn pertikaikan org.. Hormat sesama insan.. Manfaatkan sendiri ilmu masing2.. Ibu,bapa,adik,abg,kakak!!!! Yg mane belajar ilmu itu ini.. Pepandai korgla menafsirkannye.. Mane2 ilmu.. Kalau belajar makin mendalam..selami jiwa insan( kamil)kalau korg org yg cerdik jgn bergaduh bertengkar sesame.. Pikir la.. Aku nasihat.. Minta maafla kalau ade salah silap.. Yg baik dtg dari ALLAH yg buruk dtg dari diri sendiri!!!!!!! Astarfirullah al azim.. Wslm..(Pokchek MS)

    BalasPadam
  33. Salam semua, blog ni bnyk membantu aku yg baru nak belajar ilmu ni, moga nanti ada jodoh, allah temu kan aku dengan penulis blog ni, bukan berniat jahat cuma mahu mengenal dan berkongsi ilmu, ilmu allah terlalu luas, jika tidak dicari, tidak mungkin dapat manisnya..insyaallah..wassalam..

    BalasPadam
  34. manusie mane ade ilmu..allah yg pny ilmu..jd ape yg salah nk blaja..cube blaja...pastu nilai sndiri..tepuk dada tny iman..

    BalasPadam
  35. salam perkenalan kepada semua sahabat2 Islam...Islam x penah ajr kita untuk mencaci dan menfitnah walau bagaimana keadaan sekalipun...x salah kalau kita nak menuntut ilmu ALLAH S.W.T. nie...setiap pekerjaan yang kita buat semuanya bergantung pada diri sendiri...kalau baik niatnya maka baik lah jadi nya...kalau busuk niatnya maka buruk lah jadi nya...smua ayat yang digunakan juga datangnya dari AL-QURAN jugak...jangan laa sesekali kita mencaci seseorang itu tanpa kita mengenali nya terlebih dahulu...masa mula2 masuk mmg laa cepat jadi panas hati...tapi itu lah gunanya kita belajar sifat 20 diri sendiri...kita dapat mengawal amarah tu...kita juga boley guna sifat amarah 2 sebagai senjata BILA KITA PERLU...saya ulang sekali lagi...BILA KITA PERLU...bukannya setiap kali cadangan atau apa2 kata kita ditolak orang...saya harap kalian semua faham dahulu ilmu2 yang ingin disampaikan oleh GKM nie baru laa anda semua bagi komen...nak koen pon biar laa dengan cara yang betul...tanpa perlu menghina, menjatuhkan maruah, atau mengaibkan seseorang pon kita mampu memberi nasihat...jadi xperlu laa aib kan orang itu orang ini semata mata untuk memberi nasihat...harap semua faham yaa...RIBUAN AMPUN SAYA UCAPKAN...ASSALAMMUALAIKUM...SALAM HORMAT...DAN SALAM BERSATU...

    BalasPadam
  36. salam kpada sahabat yang dikenali. sahabat disini sebagai seorang yang tiada apa2 pegangan seperti kalian melainkan ilmu ALLAH S.W.T. sahabat disini merantau dari umur 14 tahun sehingga sahabat berumur 20 tahun. banyak sahabat ketahui dan lalui selama ini. sahabat dengan lafas bismillahirahmanirahim ingin mengatakan sahabat tidak pernah membezakan kalian hina disisi ALLAH melainkan kalian menghina diri sendiri dengan mencemuh mane2 majlis sedangkan kita sendiri yag menjadikan setiap antara kita bermusuhan sesama sendiri. sahabat semua pernah fikir atau tidak bahawa kalian berlainan majlis tapi seagama ISLAM wahai sahabatku. selagi kita hidup sahabat,kita mencari ilmu dengan redhanya. sahabat disini berminat lama dengan KM wlaupun bnyak lagi pembawaan disekeliling. :)

    BalasPadam
  37. assalamualaikum...jgnlah kita asyik mmandang kelemahan orang lain..biasalah manusia tiada yg maksum seperti junjungan mulia muhammas saw.tp sentiasa berusaha untuk perbaiki diri yg hina dan dina...bagi saya selagi xterangkat landasan syariat,menuntut ilmu itu satu yg perlu..apa2 saja ilmu harus dirujuk dengan guru agama untuk memastikan tidak menyimpang..ada byk lg jln mengenal allah yang esa serta sifatnya..sudah mantap syariat,tidak menjadi masalah untuk mendalami ilmu tarekat,hakikat serta makrifat...harap maaf jika pandangan saya salah...

    BalasPadam
  38. salam saya nak tau kenapa atas sebab apa kucing merah di tubuhkan.. mulanya nmemangla memperkembangkan ilmu tapi atas dasar apa yg pasti ia boleh dileraikan dari keperluan nafsu. mereka yg mengangotai mula la merasa diri tu besar, ego, bongkak ada juaga yg terlampau taksub hingga keperluaan keluarga ditinggal kan demi persatuan .. jadi di mana landasan dia sebenar. di mana kah yg dikata kan amal makruf nahi mugnkar... boleh jelaskan

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm bro soalan yg menarik ! "pengajian" ini dulu mmg tiada nama , tapi setelah bekembangnye ilmu ni terjadinya kucing merah entah dari mana asalnya sy pn tak tahu . ianya bukan PERTUBUHAN , amal makruf nahi mungkar atas sifat seseorg itu , mmg ramai yg negetive . tapi tak semuannya . lumrah hidup , tidak semua jalannya cantik dan lurus , pasti ada liku dan berlopak . jadi pilihlah mana yg kita rasa baik ntk jadikn rakan hee :)

      Padam
    2. setiap ilmu yg dibelajar tu..tak dijamin akan diguna dgn baik.. so kita tak boleh lah salahkan ilmu ni jika seseorang menjadi riak atau takbur.. ianye bergntung pada amalan seseorang itu gak :)

      Padam
    3. Tahun 2014 dah dirasmikan sebagai PERTUBUHAN

      Padam
  39. bukan ker nak mengenal allah tu boleh jer pi kuliah, masjid.. dengar ceramah n berguru dgn usraz kenapa guna cara ni pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hanya jauhari yg mengenali manikam . mungkin ada yg selesa dgn cara ini , mungkin ada yg tidak .

      Padam
  40. salam sekata...tumpang lalu d kapet merah ye saudara...knape kte sesama insan msh lg brtelagah ttg ilmu ALLAH sdgkn kita semua tahu bhwa ALLAH lah yg mnjdkn kita semua? klu kita msh lg brtlgah ttg ilmu ALLAH AZA'WAJALLA ni maka dri sndr kita sesat bknnya org lain...islam itu indah..renungkanlah....

    BalasPadam
  41. salam... kat bangi ade kedai judi ( menyamar cyber cafe ) dpanye ade logo kucing merah, kalau betul tujuanye untuk islam dan ilmu ketuhanan... kenape la kucing merah bangi ni lindungi kedai judi tauke cine
    alamatnye no.19-G-01, jln medan pb2a seksyen 9 bangi jom gi rush tempat ni...

    BalasPadam
  42. ceyh.....afaal dan kelakuan tohannnn !!!

    BalasPadam
  43. Ilmu Allah d permainkan. membuat porak peranda, bergaduh menyusahkan org.. kucing yg comel menjd babi yg haram. merosakkan harta awam.. ayahanda, abang long la.. menyusahkan mak bapak sdr je.. xpyh cite psl agama klau yg basic pun xde. klau kebal sgt g palestin sane hapuskan yahudi.. yg besar pun mcm bdk kck.. memalukan melayu je. puihh.. nama pun xde kena mengena dgn islam. kucing.. elok pkai anjing je

    BalasPadam
  44. nk tnye cket...knp ahli2 kucing merah berkelakuan sperti kongsi gelap??sdngkn ianya hanyalah 1 pertubuhan silat....cerita yg kt bangi kdai judi yg ad lambang kucing merah itu betol...rmai yg taw hal itu..nsihat sy,sebelum benda ini melarat dan membusukkan nama persatuan anda..cubalah selidik dan kaji kemana ahli2 kucing merah menggunankan ilmu tersebut....bkn apa,cuba fikir,kalo sbg guru,ank2 murid gunakan ilmu scara tidak betol bkn kew dosa itu dtanggung ahli yg buat itu dan gurunya..krn ilmu itu dtg dr gurunya...

    BalasPadam
  45. salam... yang mn nk menuntut ilmu ni kena la cari guru yang bertauliah, bila dh serap ilmu ini di dalam diri ingat lah siapa dan kenallah diri kita ini. selami diri kita sendiri, kenal diri didalam diri sendiri.....insyallah.jgn salah bawak, jgn riak dak takbur apa yg kita ada....selami ilmu tauhid,solah jgn lupa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. solat itu tiang...tapi tauhid itu asas...akidah itu syahadah, syahadah itu asas...jika tiada asas..manakan tiang mau dipasak?jika tiada tiang, manakan rumah itu jadi....apakah maksud tauliah guru yang dicari?apakah itu guru?apakah sebenar2 guru?apakah sebenar2 diri?dan apakah itu kita tukarkan kepada siapakah...tulisan untuk diri sendiri dan taulan sekalian

      Padam
  46. huhu.. sy kalau cas mesti ada 2 orang..sorang tukang tibai belakang sy..baru sy boleh "naik".. kalau buat sorang2 tak jadii :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. assalamualaikum , boleh bro . tapi kena slow slow . jangan gopoh . kalau Allah izinkan , jadilaa dia :)

      Padam
  47. Satu je nk komen..ilmu yg diambil jika tidak sampai sanadnya(salasilah) jatuh hukum murtad..ditambah pula dgn ilmu yg dikenakan syarat seperti pantang larang...NAUZUBILLAH..

    BalasPadam
  48. Assalamualaikum , sekarang ni ramai yang amik ilmu Allah semua untuk pertempuran . Apa salahnya kita gunakan untuk kaum yang lemah seperti menolong orang yang dalam kesusahan . saya salah seorang anak guru Pakya Rembau rakan seguru paklang yang mengijazahkan saya ilmu besi kursani ni . Sebelum nak mengatakan ilmu ni tak benar sila selidik dulu . jangan nak main hembus je . saya pun baru je . tapi masih banyak nak kena belajar . saya pun masih mengkaji :) maaflah kalau ada salah dan silap di sini . salam sekata dari bukit mewah kajang . kalau ada masa mai laa lepak . saya pun banyak nak belajar dgn sahabat sahabat gkm .

    BalasPadam
  49. Ap matlamat penubuhan kucing merah..adakah same spt PERKIDA or 3line..

    BalasPadam
  50. salam. .kite siape nak sah kan ilmu nh sesat atau betul. .sory lah eah . .sume ilmu nh takan terjadik tnpe izin-Nya. .nh bukan ilmu kebal. .tetapi ilmu nh 'keras'. .bermaksud bdn jadi keras. .tetapi tidak kebal. .apabila kebal ia akan jdk syirik. .jdk ilmu ini bukan ilmu kebal. .dan ilmu nh jgak ilmu baik. .sape yg salah gune akan jdk jahat lah die. .sume dtg dri diri sendiri. .baik peribadi baik lah sahsiahnya. .ini ilmu pertahanan diri. .ilmu Allah tersangat lah luas. .mana tau tragedi 13 mei berlaku lagi. .ini lah yang akan jadik payung kite nanti. .sory kalau terkasar bahasa. .saye cuma ingin menegur. .mintak maaf kalau saye terlebih. .sekian. .salam :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesat atau tak boleh dikaji melalui penerangan ayat2 Al-Quran dan Hadis Rasulullah....kalau bercanggah mmg ke neraka.....bukan bermakna pakai ayat Alquran jer terus boleh....hati2, baca ayat Al-Quran tp hati bergantung kat ayat tu bukan Allah,kata ayat tu yg bg kuat, hukum syirik. Ayat2 khursani tu cuba kaji.....sy bukan ahli GKM, tapi 2-3 jenis amalan khursani yg saya dapat dari alam persilatan.....tapi cuba kaji balik ayat seru bangkit besi tu....Ingatlah "Al-Quran tu Panduan bukan Pakaian"

      Padam
    2. Ia boleh dikenal pasti dgn ilmu dan rujuk guru yg mursyid..ilmu sihir pun Allah SWT izin maka jadilah..tp sihir dilarang agama..perbandingan mudah disitu..semua ilmu Allah SWT yg pnya..tp Allah SWT utus para nabi dan Rasul utk menyampaikan jln yg benar dan mn jln yg Allah murka..

      Padam
  51. sekuat mana pn seseorang manusia..kelemahannya rasa riak bila kita rasa kuat drp org2 di sekeliling..

    BalasPadam
  52. salam sekata...aku salah sorang ahli gkm...dlu sblum msuk aku ingtkn ni group ape,tpi ble dah fhm,nikmat nye blajar ilmu ni tersgtlh best...sape2 yg kutuk ilmu ni,mmg bodoh la..sbb ilmu ni mmg nikmat kalau dpt fhm..aku bersyukur sbb bile blajr ilmu ni,aku brubh mnjdi lebih baik...thanks allah sbb lembutkn hati aku supaye brubh jdi lbih baik...salam sekata...

    BalasPadam
  53. Ilmu gkm guna besi kursani ker?

    BalasPadam
  54. haah besi kursani . semua orang dah pandang serong dengan gkm . tanya dulu baru tahu ilmu apakah ini . kang sia sia bergaduh . kalau boleh sesama melayu nak bergaduh buat apa . ilmu untuk perlindung diri . bukan gaduh . maaf kalau ada salah dan silap . salam sekata :)

    BalasPadam
  55. besi kursani warna apa,yg silver ker atau yg emas.saya ada yg emas.harga berapa biasanya yg emas ni?

    BalasPadam
  56. saya berminat untuk mengikuti gkm nie, tapi saya perempuan ><

    BalasPadam
  57. perempuan pun boleh join . Salam sekata :)

    BalasPadam
  58. Salam..kawan2 sudaa 2 taon sye mncri ilmu nie..tp xde rzky ntok mmplajarinye..sy sudah sldik dgn spnohnye ilmu Allah ini..tp d'mana sy boleh dpt ilmu nie..plez intro..sy mhon cgt2..

    BalasPadam
  59. Assalammualaikum...
    Maaflh bertanye...
    Kucing merah ni ade dpt tauliah Dr jabatan agama ke Yg ilmu ini x sesat...
    Wassalam...

    BalasPadam
  60. ikut pendirian msg2.. terpulg individu tersebut utk menerima ke arah yg betul or tidak.. sy org bru still mengkaji ilmu ini n lum abis pantang lg.. tp alhamdulilah semnjak mendalami ilmu ini segala gejala negative n haram telah sy tgglkan kerana ingin betul2 membersihkan diri dan berserah utk ALLAH SWT..sy ikut ampang n telah bertmbh adk brdk sy dlm gkm ini alhamdulilah bersama2 mendalami ilmu allah ini.. syukur.. telah di buka pintu hati ke arah yg benar dan dpt bonus lg bersama2 mendalami ilmu yg baik ini..

    BalasPadam
  61. salam. .ilmu ini jika didalami dan dicari betol2 make makin takut lah kebesaran Allah. .kite yang menentu kn arah ilmu ini. .bagi saya ilmu nh sgt lah indah. .byk perlu dipelajari. .bila dpt sesuatu dri ilmu ini itulah kemanisannya :)

    BalasPadam
  62. admin kat mana gelanggang dia???saya nak masuk,tapi lepas belajar tahfiz,apa kelengkapan yang dia inginkan???selain iman???

    BalasPadam
  63. Salam tapi kenapa bacaan mentera nya seperti memuja

    BalasPadam
  64. Kan mantera memuja Allah swt tu.. Tu psl kna sentiasa rujuk pada tok guru..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita dilarang memujanya tetapi kita perlu menyembah kepadanya..



      Padam
    2. Hmm...tepuk dade tanye iman..

      Padam
  65. salam sekata , saya anak murid paklang..alhamdulillah bila saya msuk dlm kucing merah ni..saya dpt byk mempelajari ilmu2 Allah ini..so saya rase benda ni tak menyesatkan lansung..saya berani jamin yg ilmu ini berlandaskan di dalam AL-QURAN...so , jangan lah kamu nk membuat fitnah semata2...salam sekata -AMPANG-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolong bagi hujah berlandaskan Al-Quran dan Hadis..?

      Padam
    2. ilmu apa yg kna pam dl kna cas dl br kebal..bg hujah..tq

      Padam
  66. korang jgn ingt korang je btul..kau islam ke kafir nak kutuk2 agama sndiri,ehhh nnt klu mlysia ni perang dgn cina atau india,kita org dlu yg prgi la..nak harap korang mmg simpan telur la,ckp kat sni brani la...kita org pun ade otak la banggang bkn korang je yg ade otak,kita org bleh pikir mna sesat mna tak sesat...go ..K.M..

    BalasPadam
    Balasan
    1. eceh....jgn igt geng korang jer yg ke depan....uti bercakap dah masuk unsur riak sikit dah tu....polis dgn tentera nk lempaq mana? tugas depa jaga keamanan....igt Islam ni agama Perang ka? sikit2 nk perang....letup sana, letup sini, gegar sana, gegar sini, tak payah selindung la ramai yg dah tau kegiatan K.M. nih.....setakat gaduh kecik2 salah faham sikit2, sudah angkut itu geng kasi jadi perang besar, habis bergaduh antara kaum....sampai bila pun agama lain akan anggap islam ni pengganas.....Islam Perang atas Perintah, bukan suka2 cetus perang...sedikit nasihat bila bercakap tu....bila kamu bercakap mcm tu, nmpak sgt belum kenal diri rata-rata lagi....

      Padam
    2. korang yang pergi dulu..? mana nak campak Rejimen Askar Melayu Diraja..?

      - Leftenan Muhammad Iqbal, RAMD Kem Batu Penrissen

      Padam
    3. xyah tggu cina dgn india, lahad datu budak2 kucing ada g ke?..ceh puiii..luv u abg polin n atm

      Padam
    4. Tugas menjaga keamanan negara biarlah kita serah pada polis dan askar..mereka dilatih dan dibayar utk itu...melainkan...apabila Yang Dipertuan Agong menitahkan supaya umat melayu islam keluar mempertahankan negara umat islam..jd wajib kte keluar utk mempertahankan. .time tu bkn geng kucing je wajib kluar..kami yg xde geng ape2 pun wajib kluar..islam mewajibkan kita mempertahankan negara. Time ni baru ada pahala jihad...kalu mati dptla syahid marokah..ni mnuntut psal nk bunuh cina..hindu..mn ada pahala situ...pesan abg kpd adik2 skalian....hidup mestila pndg jauh ke dpn..xusahlah digusarkan dgn cina ke hindu...kita x kacau depa xdak la depa nk kacau kita..jgn jd pkauman xtentu hala adik2..byk sgt ngo2 pailang tanam api pkauman yg merosakkan jiwa anak2 muda abg tgk...adik2..cuba tnya kt ayahda2 masing2..depa beli gula, repair gheta kt sapa..cina la gak...rileks laa..jgn pkauman sgt dik oi..melayu pun byk teruk gak...salam mesra dari abang kucing comot...lg 1adik2 tlg berhati2 cr agama...kitab hakikat insan tu...mmmm abg rs adik2 xyah blaja la...adik2 kalu nk cr guru..kalu nak cr la ustaz hj.ahmad junaidin bin che din, selama perak..atau wakil2 beliau diseluruh msia...bkn paksa..skadar cdngan..kalu mau p..kalu xmau xyah p...orait adik2...preenngggg!

      Padam
  67. Salam sekata....dari sya (alor star kedah)

    BalasPadam
  68. bismillahirahmanirahim..salam sekata..sy ank murid pakya..kpade rkan2 yg seangkatan,sy amt berbesar hati stelah dpt mnjdi sbhagian dripda kluarga ini..biarlah mereka mncaci ilmu yg tlah kte plajari asl kn kte fham pngertian dlm isi..rasulullah s.a.w prnah mnyatakan dlm hadis,'sepandai2 mnusia adlah yg mmpu mnerima atau mndengar ilmu allah dri org laen,dan mnusia yg tdak mhu mnerima atau mndengar adlah mnusia yg pling bdoh kerana mnusia itu sndiri tidak berilmu untuk membeza kn ilmu yg telah allah turun kn..yakni mnusia bodoh itu cuma mmpunyai ilmu sombong serta takhbur.. wallah'ualam..kpade sesiapa yg hnye mncaci,trus kn la mncari kbenaran dlm ksilapan dan kaji lah dri mna dtg nya kslapan itu..jgn maen terkam je...

    kucing yg tidur jgn dijaga
    jika dijaga pasti binasa
    yg xtau jgn nk mngata
    klu dah kne pam jgn tnya knapa..

    ingt2 lah..tiada harus kau memakan aku..

    salam sekata dan hormat dri saya.. sekata seremban..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada Hadis Sahih ke Nabi ada ajar ilmu Pam2 nih?

      Padam
    2. Ada hadis nabi yang sahih ajar ilmu silat? Ilmu tomoi? :)

      Padam
  69. salam maaf saya nak bertanya,soalan pertama btl ke ilmu ini ada pantang nya tidak boleh makan sebarang jantung n kalau dimakan benda ini akan hilang,soalan 2 ayat tiga berbunyi mcm ni muhammad bergantung kepada ku dengan lafas hu allah n pam, soalan ke 3 solat untuk mengawal diri bukan untuk solat untuk nya,kebanyakan budak2 jemaah ini akan cakap cuba kawal diri ko dengan solat n zikir,nty nampak sangat solat n zikir kerana ilmu ini bukan unuk ko dan allah,soalan 4 nabi kita nak beperang pn x menguna kan ilmu hanya ko dan aku yg bermaksud aq(saya) kau (allah) yg mengasikan,soalan 5 boleh ke kita hamba nya menguna kan zat nya dengan bila membaca mantra bangun lah si bangun...sebenar nya kita x payah bangkit kan apa2 pn blh dalam jasmani kita dan kita boleh menguna kan zikir2 yg tertentu dan nafas yg betul..al-azas,al-fatta,hu-allah..kalau jemaah kucing n kapak ada ilmu ini kenapa x nak turun ke laha datu yup?maaf bertanya je kawal lah marah dengan zikir tu Allah :) harap dapat jawap soalan sy semuanya..opss tgk lah dengan soalan sy ni ada x yg nak pam sy,kalau ada sy redoh dengan ada nya Allah hanya kau dan aku.setiap langkah mu pegerakan mu hanya aku yg boleh melakukan dengan izin aku maka jadi lah kun fayakun..ayat ni x best dekat blog ni nty org pandang apa pulak terhadap jemaah ni.. kucing yg tidur jgn dijaga
    jika dijaga pasti binasa
    yg xtau jgn nk mngata
    klu dah kne pam jgn tnya knapa..

    ingt2 lah..tiada harus kau memakan aku..

    salam sekata dan hormat dri saya.. sekata seremban..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. salam sekata saudara,tertarik dgn cra saudara,persoalan yg mbuka sedikit sbanyak kefahaman sy. terima kasih :)

      **kucing yg tidur jgn dijaga
      jika dijaga pasti binasa
      yg xtau jgn nk mngata
      klu dah kne pam jgn tnya knapa

      ingt2 lah, tiada harus kau memakan aku

      salam sekata dan hormat dri saya, sekata pahang

      Padam
    4. Assalamualaikum , budak 16tahun boleh masuk tak bang ?

      Padam
    5. Kucing aku makan whiskas....Allah ciptakan manusia dgn Sifat Insan, kenapa nk jadi Haiwan....

      Padam
    6. Andarngato maaf saye sambongkan sdikit (tiada harus kau memakan aku)aku la min haq harap maklum andarngato aku bkan kucing tp aku sukakan kucing,asal aku dari aku aku plajari dari aku mhon maaf ssame aku terime kasih

      Padam
  70. As Salam....tumpang tye skit...kat trganu ade lagi x ahli GKM ni??sy dlu nk msk mse study...tp xsempat...ni nk cari kalau2 ade dkt trganu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ado. sahabat sy ada di KT :)

      Padam
    2. GKM tu ape? Geng Komunis Malaya?

      Padam
    3. Geng komunis malaya ko cakp...???
      Ckp baik sikit...kang kaki makan nyeee

      Padam
  71. Salam perkenalan dari kajang, selangor..harap dapat mengenal saudara lebih dekat lagi...

    BalasPadam
  72. cakaplah apa kamu semua nak cakap, sendiri minum sendiri rasa manis dan tawarnya,cukup2 laa menjatuhkan hukum itu ini sesat. :)salam sekata

    BalasPadam
  73. sape rse diri nya betul n ilmu ini salah.. cuba pikir kalau salah dh lama jabatan agama islam tgkap hj debok pak lang. ajran sesat lah apa lah tp smpai skarang p.lang sentiasa ada je.. ustaz2 imam n pelbagai latar blkang ahli prguruan ini bro. so suma telah di kaji di tolak dan di fahami.. so ilmu ini x salah dan yg salah anda semua yg menghukum ilmu ini dengan pemahaman anda. jika anda mempunyai ilmu ini pasti anda faham jika tdk kompom anda x fhm. so lu pk r sdri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betol hidup paklang
      salam sekata dri pahang

      Padam
  74. Assalamualaikum...Si Kafir, yang jelas mensyirikkan Allah, telah jelas dan nyata mendahului kita dengan ilmu di bumi...Belajar lah ilmu dunia, bacalah dgn niat kerana Allah untuk syurganya..Mendalami Ilmu Silat, Ilmu Ghaib, mahupun Ilmu menurun kan Nas Allah, belum tentu menjamin akhirat buat kita...Jadilah Khalifah di bumi, untuk syurga, itu janji Allah...Maka, dalami lah ilmu di dunia..Banyak lagi ilmu yang lebih berguna buat kita...Bill Gate guna ilmu nya untuk cipta microsoft..takde pon guna ilmu kucing merah lah, harimau putih la, besi kursani la...

    BalasPadam
  75. mane satu aku nak percaye nie?! mane yang betol! ini kurafat or bukan? please aku tak paham

    BalasPadam
  76. itu psl bg yg belajar ilmu ini shj yg akan phm sama ad kurafat atau tdk.. rse saudara di ats tu kwn ngn bill gate ek.. slalu men fcebook ek hehe..saydara x percaya ke apa ke sbb saudara x blajar.. bill gate tu pon nk lahirkan microsoft pon kna lah bljr.. klu x bdh la jdinya.. jika saudara x bljr ilmu yg dibenarkan oleh islam masakan saudara bkk blog kucing merah ini.. adakah nk mengutuk atau pon tersa nk bljr haha.. klakar lah saudara nih..

    BalasPadam
  77. salam....nt tanya knp masih ada budk2 dalam KM ni yg suke tunjuk ganster....saya harap ad yg tlh pantai sbb dh bnyk kali terjadi ni....maki2 org tua...x hormat tu..tau2 dh mendengus....knp?adakah patut sesama islam begitu?sndri wt salah ble kne tegur dh mule pangil geng pastu dtg manai2 nk jd ganster...

    BalasPadam
  78. budak kucing ni kat serembankan

    BalasPadam
  79. aku x payah pon nk masuk mana2 kumpulan..hanya zikir pada Allah dan selawat pada nabi. Pada Allah aku berdoa dan meminta, kerana doa adalah senjata yang paling berkuasa.Kebal atau x hanya dia izinkan, klo xdiizinkan, zikir berjuta kali pon xkan kebal. hidup mati manusia dia yang tentukan, tapi dgn izin-Nya syaitan mampu buat macam2 supaya manusia masuk ke perangkapnya.ingatlah, syaitan dan iblis itu musuh kamu yang nyata. banyak2kan lah berdoa supaya anda semua dapat lihat dengan jelas tipu daya syaitan.
    LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.

    ▫|لا اله الا الله محمد رسول الله|▫
    ▫|الله|▫
    ▫|محمد|▫

    BalasPadam
  80. Silat, Perubatan Melayu Kuno, Jampi - Jampi, Mentera - Mentera, Hiburan dan Seni (kuda kepang, dll) semuanya di ajarkan dari kaum jin. zikir pon ada yang di ajar dari jin, tapi bukan 100% memuja tuhan, awalnya sahaja di sebut nama Allah dan Nabi, lepas asyik memuja di selit 1 per 1 nama2 iblis supaya manusia memuja iblis, sebagai balasan, manusia diberikan sesuatu sebagai ganjaran seperti kebal dan sebagainya, di tiup pula sifat takbur dan riak dalam hati manusia. bila manusia itu menyedari ada kelainan pada dirinya berbanding manusia lain, sifat takbur dan riaknya samakin marak menyala di dalam hati. maka iblis dan syaitan bersorak dan bergembira kerana apa yang meraka mahukan telah pon berjaya. renung2kan lah. da banyak da ilmu kebal2 ni aku belajar..semua guna zikir+ayat2 dari bahasa melayu lama/kuno. kebanyakannya menduakan tuhan..zikir dan selawat hanya topeng supaya kita manusia tertipu, kononnya bnda tu betul. jangan korang rasa korang belajar, korang da ckop paham..bill gate tu sendiri pon x pandai guna software dia sebab dia belajar je..bkan buat smua kerja. so jgn jd bodoh ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betolll.....sama seperti Iblis yg telah mengubah kitab nabi sulaiman, setiap satu ayat Allah diselang selikan dgn 70 ayat dusta iblis....maka terjadilah ayat2 sihir.....hati2 kalau ada sapa2 yg mengamalkan ayat2 Haikal Sulaiman, jgn terpedaya dgn nama Haikal Sulaiman itu....hati2....

      BUKAN ditujukan kepada GKM

      ditujukan kepada semua umat melayu.....

      Padam
  81. ade sape2 yg knal debot

    BalasPadam
  82. salam...sya rasa gkm dah salah faham pasal ilmu dia belajar..aku ada jumpe member yang pernah cter pasal kesani and dia pun belajar ilmu kesani...tpi bkn GKM..pasal ilmu km ni bnyak yg ambik tpi jd riak.angkuh and gangster..aku pnah ikut dia tibai bdak km,dan member aku dapat makan 3 bdak km..kalu la ilmu ni yg allah rahmatkn,kenapa tewas pda ilmu kesani sebenar???sedangkan member aku xpyah nak seru2 pun time nak naik..just sebut allah dah bangkit...ingat la..di akhir zaman ulamak pun akan ada yg sesat yg terbahagi kepada 2 iaitu ulamak dunia dan akhirat..dan org yang beriman di subuh hari jd kafir di siang hari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Subuh diorang beriman, malam jadi kafir....ada ulama' mati dalam longkang penagih mati atas katil....

      Padam
  83. terbaik.....ilmu nafas

    BalasPadam
  84. As-salam. Kepada yang kurang fhm jgn cepat menghukum. Dgr bait2 lagu 'Aku Maafkan Kamu – Malique Ft Jamal Abdillah' ni..'Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam,
    Ini bukan lagu rindu ini madah dendam,
    Kutimbang tanpa neraca di awal usia,
    Ku dihukum masuk neraka oleh manusia,
    Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
    Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu..kenalilah dulu..;)

    BalasPadam
  85. join la tapediri 65 langsong tade ayat seruan semuanya zikir dan surah al quran..mase kene serang tawakal je ta payah na bce mantera..kalau betol ilmu ni bgos npe perlu korg sebut 'bangkit'... korg bangkitkan ape sebenarnye???

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapediri pn sm kot..blh check dgn jakim..tapediri skrg jakim pantau, dan ustaz2 jakim pesan jauhkan diri..sebab pengisian tapediri kn guru hembus kt tulang belakang..korg xprasan ke smua 2?

      Padam
    2. Asraf bkan bangkit bangun si bangun la besi kursani d dlm diri batang tuboh ku,soalan ni d prsoalkan tp bnyk yg salah anggap bahase arab kan ade sruh mohammad ayat d gunakan mase pperangan badar jd bruntung la skire ade org bleh mnegur bljar tak slah

      Padam
  86. Penin aku... Ape2 pun jangan duk bertelagah sesama islam...

    BalasPadam
  87. tk pyh poning2.. sapo nk blajar utk jgo anak bni g blajar nk sibudayo..klu tk mnt duk ontok2..ni utk dunia.. utk akhirat bergantung pd amalan masing2.. sesat!!??? mne tk tau apo2 tu duk jo la diam2.. nk ngato2 org tu apo? pahalo?

    BalasPadam
  88. Salam..maaf la..ak belajar tapediri65..n ak ad gak kawan dr km..bg ak sume ni tak salah..yg salah pembawakan..klu baik pembawakan..baik la..klu jahat..sebaliknye..ak rase tak baik la kite nk salahkn org tu org ni..ad baiknye kite kongsi pendapat..n kongsi ilmu..itu yg lebih baik..sebab ilmu itu dr Allah..mintak maaf klu ad yg trase..sume ni hanye pendpt masing..

    BalasPadam
  89. pi mai, pi mai, tang tu gak. Jauhari mengenal manikam. :}

    BalasPadam
  90. umur 16 boleh masuk tak bang ? berminatlahhh dengan kucing merah nie ~ boleh lindungi family , mak ayah tua , adik adik kecik lagi . saya pulak anak sulung . so kalau jadi apa apa , senang :') k thankyou . mohon balas :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. nk lindung family perlu join KM ke? aiyaa...umur 16 baru maa....jgn bergantung kat kumpulan atau makhluk....makhluk takda kuasa nk lindung, Hanya Allah, bergantung kat hanya Allah....Zat yg bersifat dengan sifat Qudrat...makhluk takda kuasa.....

      Padam
  91. duduk mana

    BalasPadam
  92. Salam...kami di TAPEDIRI65 tidak langsung menggunakan sebarang bentuk penyeruan kepada mana mana makhluk dalam membantu proses perubatan. Kami menggunakan 100 peratus ayat ayat Al Quran..Kalau berminat dengan Tapediri 65,ilmu mempertahankan diri dengan ayat2 suci Al-Quran bolehlah menghubungi 0196657517

    BalasPadam
    Balasan
    1. Al-Quran itu Panduan bukan pakaian, apahal sampai nk guna2 kalam Allah pulak?....Nabi tak pernah ajar sahabat2 guna ayat tu, guna ayat ni jadi mcm tu, mcm ni bagai...Nabi Ajar suruh berdoa kepada Allah, Sahabat tanya mcm mana nak doa, maka turun la Ayat Al-quran bagi panduan....mengaji kena kaji jgn ikut buta tuli....check sanad guru.

      Padam
  93. Salam semua..yang berminat untuk mengetahui ilmu pertahankan diri Tapediri 65 bolehla membuka pautan dan bukak di youtube...copy link : http://www.youtube.com/watch?v=FbOq1rbLAnI

    BalasPadam
  94. mcm ne agak2nye nk lawan dgn mereka2 yg terlalu taksub ne.. shingga slalu menyusah kn org lain..

    BalasPadam
  95. pening lar korg ni,.,mane stu yg btolnyer ?? gilew ak baca komen2 korg,,smpai ak tye haty ak sndri,salah ke slme ni ak brpgg ngan ilmu KM,.,

    BalasPadam
  96. As salam..salam sekata....sy dulu ingat km ni pakai jin,lepas tu sy sendiri ikut g antar budak jumpa paklang...setelah sy lihat dan fahami bru la sy faham...mengapa ALLAH MENGATAKAN CIPTAANYE YG TERBAIK ADALAH MANUSIA....dgn mengunakkan kelebihan yg ALLAH berikan pada setiap hambaNYE.....ALHAMDULILLAH....sekarang hati makin tenang..baik buruk kita sndiri yg tentukan.......salam sekata......

    Kucing Merah pahang(cak 01)

    BalasPadam
  97. ilmu yg kucg merah x slah....yg slah individu yg mgamalkan tnpa mgkaji mksud2 ayat yg dbce...maaf sy katakn...kpd ssiape yg nk msok kcing merah sy sarankan blajar n kaji sifat 20 dlu....agr tidak mudah lari dr pgangan..kpd yg mghina...anda x tahu...kaji dlu...blaja dlu..rase dlu...bru korg bleh judge...jgn dgar citer org je

    BalasPadam
  98. jakim mengatakan, elak kan dari mnyrtai tape diriada unsur dot dot dot dan skrg dlm siastan jakim

    BalasPadam
  99. http://kemusykilan.islamgrid.gov.my/questions/view/37329

    BalasPadam
  100. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ade fb x ? sye nk add .

      Padam
  101. salam agaknya KM ni kursani jantan kot???..

    BalasPadam
  102. Terdiri lah besi kursani ...redcat terbaik , Allah maha berkuasa Jgn riak udah la...miss paklang... Kucing Merah sempoi
    Salamsekata...

    BalasPadam
  103. Salam km . Busted sg merap

    BalasPadam
  104. tapediri pn sm gk kot..blh check dgn jakim..tapediri skrg jakim tgh pantau, ustaz2 jakim pesan, elakkan diri dr tapediri

    BalasPadam
  105. bang sye x berape paham la ,, bole terangkn dgan lebih jelas x?
    sbb sye minat prkara2 yg mndekatkn diri dgan Allah SWT . nk join bole ?

    BalasPadam
  106. Panjang nya komen2 dlm ni, ilmu ni mmg betul smua org nk sanad/hadis/dalil/wasilah. yg boleh jwb jwpn ni secara detail adalah guru dan bkn semua murid2 dpt menjwp dgn sepenuhnya, bab membeza menghukum ni, kite nilai diri kite dlu la sblm ckp ilmu/perguruan/murid/guru ni sesat. as a muslim, do we tauhid allah the right way? syarak,feqah? kalo kita tak ambil apa2 ilmu skali pon, yg dah lahir2 islam. dah jln kan full 100% as a muslim? sedangkan nk mengamalkan amalan2 islam pon dituntut utk berguru berilmu, bkn dr revisi penulisan semata2. sedangkan nabi pon allah utuskan malaikat, apatah lagi kita? jadi berguru dan menuntut ilmu adalah dituntut, ilmu yg cetek jgn la duga lautan ilmu yg luas & dalam.

    sy mengkaji juga perjalan ilmu perguruan di malaysia ni, bkn smua persilatan ni sesat, asas mereka kuat. tp idealogi melayu kita yg membataskan pemikiran serta penerimaan ttg satu2 ilmu. jd ramai la penghukum, asal sinonim kpd silat, dikata sesat. ade seru, ade jin, ade itu ini. sedangkan islam pon berkembang di bumi melayu ni dr jln persilatan. ye betul pedagang2 arab yg membawa islam di tanah melayu, yg mengembangkan islam di tanah ni adalah tok2 guru asalnya dr guru2 silat/ketua2 kampung/sultan2.

    apa2 pon ilmu yg kita belajar, pelajari dan kajilah dgn bersungguh2, bkn sekadar sekerat jln, bila tak paham salah kan ilmu dan guru. ni byk terjadi, bila jumpa jln perguruan lain mula membanding2 ilmu yg diambil sebelom (walhal ilmu nya pon belum habis faham belom habis pengajian). arif kah kita dalam hukum sesatnya sesuatu sedangkan ilmu kita ketahui hanya auratnya shj.

    berahsia lah kita dgn ilmu yg ada, jagalah nama baik guru serta perguruan.

    BalasPadam
  107. kucing merah sesat? ok, mcm2 perangai si pengamal dlm kucing merah ni, jgn hukum terus. yang pergi sekolah agama, mak ayah islam, lahir islam baik ke semua? yang dah jadi mak jadik bapak kpd anak kat sini, dah bagi ilmu ugama ckup pada anak? hukum wajib adalah kpd ibu bapa dlu bru guru dlm hal didikan ugama anak. senang nya hukum ilmu, guru dan perguruan. orang lain kentut org lain pon kene tuduh busuk.

    dalam al quran rujuk surah al hadid, ali imran, sabaq, ayat mana sila cari, jumpa ayat nya, cari guru yg mursyid utk kita rujuk, fahami apa yg dituntut. bila orang tanya sapa guru, salasiah semua, nk kena suap ke? kenal ilmu dan jalan ilmu dari mulut bukan saksi, hanya khabar angin dah tau hujung pangkal?

    nak kata guru tak ajar anak murid pergi masjid, nak tanya selain Rasul kita, sapa lagi yang maksum? jadi perfect kah sesorang itu dari 1 kelakuan luar nya kita hukum baik buruk hati nya?

    kucing merah ni salah satu nama perguruan saja, banyk lagi jln yg seakan dan sama spt kucing merah ni, kalo ilmu ni tanpa nama kita ia nya ilmu allah yg mana kita belum ketahui kita mesti pelajari.

    pesanan juga kpd anak murid yg belajar kucing merah ni, jagalah nama perguruan serta guru, mata masyarakat akan menghukum kamu jika dimata mereka nampak sesuatu yg tidak betul.

    sy bukan ahli atau seperguruan dgn kucing merah tapi jln yg saya pelajari sama seperti anda, guru bukan 1, tapi jln nya tetap 1.

    namun saya disini mengatakan kucing merah tidak sesat, bagi yg mahu mengkritik pengamal atau guru, mereka nampak dan hukum mereka tidak selam dan faqum. jadi pandanglah ilmu seperti kita memandang islam, islam itu suci, yg mengotorkan islam itu adalah muslim itu sendiri.

    maaf mencelah, komen 20sen dari saya

    # Anak Jati Sungai Buloh

    BalasPadam
  108. Salam buat semua.....Aku belajar apa yang ilmu ini pada tahun 1986...agak sudah lama...umurpun dah 44 tahun....Alhamdulillah, taklah ianya menyesatkan...malah ilmu ini juga dipelajari oleh ayah aku sekitar tahun 60an....orang2 yang bernama seperti thambi rimau,sarip tukang bukan calang pada waktu itu...cuma sekarang ini ilmu ini sudah mempunyai nama kumpulan..GKM...pada aku asalkan ianya digunakan untuk kebaikan dan tidak bergaduh sesama bangsa dan agama....ianya cukup memadai....Salam Sekata semua....

    BalasPadam
  109. tapediri bukanlah ilmu sesat..semuanya berlandaskan quran dan sunnah..bertanyalah ttg ilmu tapediri pd ahlinya dan bukan pd mereka yg xtau pape pon..jika ade sahabat yg berminat dgn ilmu tapediri boleh laa hubungi sy 017-3413970..insyaallah,sy akn bawak yg berminat jumpe guru tapediri..as salam ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. "bertanyalah ttg ilmu tapediri pd ahlinya dan bukan pd mereka yg xtau pape pon.."..wahai saudara, ustaz2 n org2 yg kt jakim lbh arif bab ni..spe kamu nk kata ilmu ini bgs, ilmu ini tidak sesat..sebarang pertanyaan kamu blh hubungi terus jakim dan boleh tgk dlm islam grid, panel jakim bgtau, elakkan diri dr tapediri..slm sekata..

      Padam
    2. Assalamualaikun warrahmatullah.. jabatan agama islam telah menarik kembali apa yg telah dorang cakap mengenai tapediri.. malahan tapediri dah bergabung da pun menjadi salah satu gabungan perawatan islam di malaysia.. apa da bro.. ko nye sembang.. banyakkan diam dari berkata2 kalau tak tau apa2 ye.. salam sekata dan salam 65 dari saya. Insan qhameel

      Padam
  110. Ape perbezaan kucing merah dengan kapak merah??

    BalasPadam
  111. kapak merah ni ape pulak? ilmu kucing merah ni sama dengan haq dan bangkit kan

    BalasPadam
  112. Pening la korang ni.....jalan syariat x same ngan tharikat.
    Cube fahami lagu m.nasir..tanya sama hud2..leh google cr pencerahan...
    Jgn la nak menyalahkan org lain...cermin diri sendiri cr pembawakan.
    Siapa kite nak menghukum sesatu ilmu itu sesat..klu yakin truskan menuntut..klu x paham cr la guru utk rujukan..
    Pape pun nanti kite akan berjumpa juge utk hari mengadilanNya..mase 2 br tau same yg betul..
    Papepun slamat beramal pada semua yg mempelajari ape pun ilmu yg korg pelajari..

    BalasPadam
  113. Assalamualaikum......kpd sume abg2 yg sy hormati....kemaafan didahulukan dari sy jika, kate2 Sy mungguris hati anda....ALLAH S.W.T telah mencipta berjuta mahupun berbilion makhluk di muka bumi ini dari zaman dahulu kala... dan dlm ciptaan ini juga ALLAH S.W.T telah menciptakan salah satu makhluknye iaitu manusia dan diberikan name (ADAM)NABI ADAM A.S....ckp sifatnye dari segi rohani dn jasmani disertakan pula dgn akal dan nafsu..ternyatalah di sini bhw manusia adalah ciptaan paling hebat miliknya...masha allah,maka jgn la kita menggunakan nafsu semata-mata...gunakan lah akal sebaik baiknye....kucing merah,harimau putih, dn sebagainye adalah gelaran duniawi sahaja...ilmu kucing merah,silat gayung,silat cekak, dan sebagainye adalah name bg setiap ilmu yg diajar oleh guru tersebut merangkumi sifat mahupon tabiat haiwan@binatang yakni makhluk ciptaan Allah s.w.t...kesimpulan segala ilmu itu adalah milik ALLAH S.W.T sahaja..belajar la kita semua akn ilmu ALLAH itu...kerana datangnye semua ini hanya dari ALLAH. dan bkn dari haiwan....sy hanye memberi peringatan kepada diri sy dan kpd mereka yg boleh menerima kenyataan ini....maaf dipohon jika ada kesilapan dlm kenyaan sy yg merunsingkan firiran anda semua...maaf dipohon sejali lg sebelom sy mengakhiri kenyataan sy...
    Assalamualaikum...

    BalasPadam
  114. Tugas menjaga keamanan negara biarlah kita serah pada polis dan askar..mereka dilatih dan dibayar utk itu...melainkan...apabila Yang Dipertuan Agong menitahkan supaya umat melayu islam keluar mempertahankan negara umat islam..jd wajib kte keluar utk mempertahankan. .time tu bkn geng kucing je wajib kluar..kami yg xde geng ape2 pun wajib kluar..islam mewajibkan kita mempertahankan negara. Time ni baru ada pahala jihad...kalu mati dptla syahid marokah..ni mnuntut psal nk bunuh cina..hindu..mn ada pahala situ...pesan abg kpd adik2 skalian....hidup mestila pndg jauh ke dpn..xusahlah digusarkan dgn cina ke hindu...kita x kacau depa xdak la depa nk kacau kita..jgn jd pkauman xtentu hala adik2..byk sgt ngo2 pailang tanam api pkauman yg merosakkan jiwa anak2 muda abg tgk...adik2..cuba tnya kt ayahda2 masing2..depa beli gula, repair gheta kt sapa..cina la gak...rileks laa..jgn pkauman sgt dik oi..melayu pun byk teruk gak...salam mesra dari abang kucing comot...lg 1adik2 tlg berhati2 cr agama...kitab hakikat insan tu...mmmm abg rs adik2 xyah blaja la...adik2 kalu nk cr guru..kalu nak cr la ustaz hj.ahmad junaidin bin che din, selama perak..atau wakil2 beliau diseluruh msia...bkn paksa..skadar cdngan..kalu mau p..kalu xmau xyah p...orait adik2...preenngggg!

    BalasPadam
  115. ape pn xbole kucing merah ni...puihhhh

    BalasPadam
  116. Maaf ye ,, bukan nak masuk campur .. sekadar bertanya,, saya dengar cerita kucing merah adalah salah satu kongsi gelap,,, dan sya ingin bertanya,, jika saya masuk mana group kongsi gelap,, dapatkah group tu melindungi saya disaat ,, kematian,.,. Perlukan saya bersumpah jika sumpah itu salah di sisi agama,,,,, x semua yg awak ckp tu betul,, ibarat dlam 10 0rg anak .x semua akan jadi anak yg soleh,,, maaf jika terasa,, kerna anak lain yg derhaka., anak yg x bersalah akan jadi mangsa :^/ inginkan perjelasan

    BalasPadam
  117. Jika dahulu kongsi gelap ditubuhkan untuk menperjuangkan perjuangan hak2x melayu,,, tapi sekarang indah khabar dari rupa. Dia pau sana dia pau sni.. bila nak keluar,, kena potong jari,atau kena tato,, di badan.. bukan kah itu salah disalah di sisi agama,, kpaa yg baru2x nak masuk jangan la masuk, jangan menyesal kemudian hari,, ada kongsi gelap yg ok, ada yg x ok pkir2x kan

    BalasPadam
  118. ni geng2 peguam shuib la ni..mental prblem

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau ckap aku mental,,, ko x payah nak ckap..la,,,group3x nie semua x leh pakai,,,baek,,,korang x yah masuk,,, aku pun meyesal masuk,.,., ckap pasal bisnes,, la apa la,, last2x,,, mcm sial,,, kena santau ,,, .. memang babi laa,,, fuck,,, harp2xayah2x... buat sesuatu,.,, ..aku ckp ... dari pegalaman ,.., kalau ang tu setakat keybord warior,, jangan laa nak tunjuk hebat sangat,.,, kita dibawah payung yg sama,,,

      Padam
  119. peguam shuib gila pangkat, beli pakai duit..blk smnyh kna ludah kt muka dgn budak smnh, srh jilat ketiak budak smnyh , smua buat..haha..klakar ms tu..hj debok kt sg jai kna kejar dgn otai beranang, melompat masuk sg..ilmu terbang masuk sg..kiki...wawawakakakakak

    BalasPadam
  120. ada setengah pihak slh guna ilmu ni utk tujuan tunjuk kuasa dan ke arah kongsi gelap. .ni nk tunjuk hebat dgn bangsa sndr gak. .pda guru2 lain tgok lh k

    BalasPadam