Rabu, 10 Ogos 2011

IKAN PATIN LIAR 6KG !! :D



HELLOO ! :) . Hari ni aku sangat excited sebab dapat tarikk Ikan Patin yang bukan dari kolam memancing tetapi SUNGAI !! :D . Guess what, aku dapat Patin Liar Ori atau kalau di pasaran orang panggil "Patin Buah" yang boleh mencecah rm80 ke rm90 sekilo di pasaran ! Dan jyeahhh Patin Buah antara Patin ke-3 yang termahal di pasaran disebabkan rasanya yang manis and lebih pejal dari patin sangkar/kolam . Yang tak boleh blaaa pakai umpan roti canai mamak je hahaha .



Disebabkan spesis ini sangat susah untuk ditangkap and makin pupus (kecuali di Temerloh), aku dengan gembira tahap stonecold berasa syukur gilaa malam ni ! HAHA . Mana taknyaa kalau pakai batang 1piece rm25 bleh naik ikan nie ! Aku pikir kompem patahnye . Selamat moto aku "AjiKing B0ss 3000" hohohoho . Tidak tebaraiii time tu gaks . Memang feeling la and jauh beza tahap keganasan pukulan patin liar dengan patin kolam, bape kali patin ni on turbo terbenam die . Stock taknak menyerahh punyee , kalau pakai rod sedapp selambo je aku Jigging haha . best best :D .


Papepun Teruskan dengan gambar-gambar dibawahhh , its time to sleep . Esuk malam aku nak serang kolam di belakang Desa Waterpark nun, umpan yang diperap 1minggu dah bleh guneee . weeee~~~ Tidur dulu peeps , selamat berjuangg ! haha bye :) .




Abg Hafiz (dah sifuu dahhhh, dia yang bagi port patin ni) and Tepett berbaju hijau . Office mate akuu . Time nie tengahh setting barang lagii :) .



Candid lageh , pegi mam la nampak boxer . Ni tengah standby cez deria hati kata ikan nak mai dah niee hahaha . FINALLYY..........................



TADAAAA !! Setelah 15min bertarung akhirnya aku berjaya menaikan seekor Ikan Patin seberat 6kilo yang memang tengah kelaparan , sodap dia ratahh roti canai mamak . Bangga kott time nie , rod baru and moto baru dah naik 2eko ikan pecah rekod hidup hahahaha . Kemarin Rohu hari ni Patin . Esuk nak cari Tongsan pulak :D .




INII DIAA !!!! BESAR TAKK ? HEHEH . Patin Buah Liar di "Sungai Sicret" yang telah berjaya kutewaskan ! Gambar kabur sikit cez HP aku tak sesuai untuk tempat gelap -___- . Aku layakk berbangga dapat Ikan Patin nie sebab ianya puree dari sungai . Fuck off haters :D .




P/S: Lokasi tak dapat nak kongsi kecuali jika anda betul-betul serius haha :) . Bukan ape , ikan ni makin pupus kut . Dapat pun dah kompem korang jual punyee kalau sekilo rm80-rm90 kecuali dilepaskan . Ni sah-sah aku dapat rm480 kalo jual . Tapi dari jual baek aku bawak balik , tak penah merasa Patin Sungai :b .


Sekali ni je aku bawak naikk , and jyeahh lain hari kalau ada rezeki dapat naik Patin lagi aku akan lepaskan cez ini law mancing aku if dah puas hati :) . Last word, MANCING ITU MEMBAWA KETAGIHAN !





4 ulasan:

  1. Assalamualaikum..nk tnya macam mana ya nk sangkut kan roti canai pada mata kail ya.harap di kongsi kan bersama ya hihihihihi.

    BalasPadam