Isnin, 15 Oktober 2012

Robbal Baraya

"Hai jiwa yang tenang , kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhai-Nya . Maka masuklah kedalam jamaah hamba-hambaku . Masuklah kedalam syurga ku"
Al-Fajr ayat 27-30 .

Sesungguhnya bukan amalan kamu yang dilihat Allah , tetapi jiwa kamu . Jiwa yang sentiasa tenang dari qadaq dan qadar . Hanya jiwa yang tenang sahaja yang dapat merasakn nikmat syurganya . Jadi , bersihkan lah jiwa itu dari segala dosa dan kemaksiatan . Melihat , mendengar & merasakanNya .
- Ayah Halim

Sucikan lah hati ku ini ya Allah . Bersihkan lah lubuk qalbuku yang hitam ini ya Allah . Ampunilah segala dosa - dosa dan segala kemaksiatan yang telah aku lakukan ya Allah . Sesungguhnya tiada daya upaya diriku ini melainkan kerahmatan , keredhaan serta keberkatan daripada mu ya Allah . Tuhan yang maha melihat , mendengar dan merasakan hambanya .

Zikir dibawah ni antara zikir yang sangat aku suka , macam-macam perasaan dapat rasa bila dengar . Alunan and suaranya memang menusuk . Hope pembaca dapat meluangkan masa sebentar , tekan je play . Sungguh , memang sedap dengar .




Astaughfirullah rob'bal baraya ,
astaughfirullah min'nal qho'thoya .


Robbi zid'dniy , 'ilman nafi'aa , 

wawafiq'li , 'amalan maqbulaa .



wa habli , rizd'qoon was'siaa ,

watub 'alaina , taubatan nasuha .
watub 'alaina , taubatan nasuha .


Ampuni ya Allah , tuhan pentakbir makhluk ,
Ampuni ya Allah , dari segala kesalahan .

Ya tuhanku , tambahi bagiku ilmu yang bermanfaat ,
taufiqkan diriku dengan amalan yang diterima .

kurniakan aku , rezeki yang luas ,
terimalah keatas kami , taubat yang suci .
terimalah keatas kami , taubat yang suci .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan