Rabu, 10 Oktober 2012

FOREX ? Marilah kalau berani :)




FOREX . Penah dengar kan ? Aku baru jer mantion pasal forex kat bawah tadi and nie menjadi bukti yang forex tak penah menipu orang kecuali orang tu dengar hearsay dari si pendengar hearsay dan hearsay dan hearsay blablabla HAHAHA .

Forex Pun Salah satu punca duit sampingan aku , macam kat atas nie . TAPI , tersangat lah risky kalau tak
bijak untuk bermain dan mengikut hawa nafsu , akan menjadi seperti gambar dibawah ini :-


-Ve 1.7k USD tu HAHAHA ! selamat margin aku besar and dapat tampung -ve >.<

Main forex ni sangat memerlukan ketekunan , semangat dan ketelitian dalam menganalisi pattern ataupn
pergerakan graf . Bukan hanye ikot orang atau main beli or jual je ! itu baru HARAM ! hehehe . Benda ni kena study gak . tak susah mana pun kalau ada kesungguhan sedangkan aku takde sape pun guide . Study dalam google and pegi MPH cari buku forex haha :) .

Well masa ni aku tersangat lah overkill punya duit , sampai jadi boros habis cez tiap hari aku bleh dapat RM1k+ . Keje aku lepak starbuck hari-hari 24jam , shopping sampai lupa diri hahaha . Aku pun tak tau lah , masa tu luck and analisis aku nak katakan hari-hari tepat dan aku bukak lot besar gedabak punye memang sekali langkah boleh burn semua . Loss duit bleh kira dalam -USD1k tapi keuntungan USD3k SEBULAN !

Ong kan aku ? walhal time tu baru je main tak sampai 3bulan . depo RM8k je .





SERONOK TAK TENGOK ? hahaha.

Tapi segalanya sementara , akibat dah selalu senang dapat duit aku makin malas nak take serious or kaji dulu sebelum beli or jual . main nak masuk je . sebabnya amount aku masa tu dari 1.6k usd dalam 5bulan jadi 11k usd . belum tolak 500usd plak tiap minggu aku kua masa tu .

Akibatnya , makin banyak negative lots and aku terpaksa potong dan potong and potong . sampai sehari tu 1k usd aku terpaksa potong , klu tak potong memang burst semua duit , memandangkan bursa dunia time tu greece ngan spain ada masalah ekonomi yang sangat teruk . hmm .

last-last , aku jatuh jugak :) . nak tahu berapa total dalam duit malaysia ?
                                        -RM32,000.00 LOSS !
hmm , aku duk cari mana screenshot loss tu , tak jumpe tapi ni mmg serius tahap gaban hahaha .
jadi gila kejap la 1minggu , idalaman nak angkat kete evo9 bekecai dalam 1hari je :( .


WELL , sungguhpun aku dah rugi beriban camtu , aku takkan putus asa . sudahnya sekarang aku main balik kecik jer and start hati2 . hehehehe .



Mak aku cakap dont give up , thanks to her cez banyak support aku everytime aku naik and jatuh hehehe .
Aku pun sbnrnya tengah slowdown main forex cez sangat-sangat busy dengan kerja . So aku decided untuk mula main dalam bidang investment pulak . senang takperlu nak duk depan komputer 24jam lagi . tunggu duit tiap bulan jer . walaupn ciput takat rm120 sebulan tapi lama2 nanti jadi besar jugak hehe . Asalkan TAK RISKYKN HIDUP AKU LAGI HAHAHA ! siauuuuu :) .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan